LA DEIXALLERIA MÒBIL VISITA EL MÀRIUS

L’institut Màrius Torres uneix forces amb la prevenció de residus.

En el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, la Comissió de l’Agenda 21 es posà en contacte amb la Deixalleria Mòbil per fer-la venir al nostre centre.

L’alumnat de l’APS Agenda 21 va ser qui va dissenyar un cartell anunciador per fer conèixer a la resta d’alumnes del Màrius que, el 23 de novembre, rebrien la visita de la deixalleria. La Comissió Agenda 21 havia programat la visita de la Deixalleria Mòbil, però, les condicions meteorològiques van ser adverses. És per això que la visita es va aplaçar al 30 de novembre, un dimarts fred i, alhora, assolellat, que es
va veure diferenciat per tota la gran quantitat de materials reciclables (bombetes, piles, plàstics…) que l’alumnat va portar per dipositar a la deixalleria.

L’alumnat de 4t d’ESO, que ara mateix està realitzant l’APS de l’Agenda 21, és qui va ajudar a coordinar la jornada. Aquest grup d’alumnes va ser l’encarregat de recollir als companys/es de primer cicle i acompanyar-los a la deixalleria a dipositar els materials, juntament amb un professorat representant de la comissió. Cal remarcar també que dues alumnes de l’APS de 4t d’ESO són les que gestionaven el dipòsit de residus i ajudaven als més petits a saber on havien de llençar cada material.

Per dinamitzar la jornada i, alhora, incentivar la participació de recollida de residus, la comissió va voler oferir un petit detall: un esmorzar saludable, als grups que portessin més materials per dipositar a la deixalleria. Després de fer un exhaustiu recompte, s’ha arribat a concloure que els guanyadors són:

1r ESO B

2n ESO A

3r ESO C

4t ESO A

MOLTES FELICITATS A TOTHOM!!!!!!!!