Dia Mundial de la Filosofia

El passat 18 de Novembre va ser el Dia Mundial de la Filosofia i els alumnes de 4rt d’ESO d’aquesta assignatura optativa van participar en una activitat per reivindicar la seva vigència. Dies abans van començar a fer una recerca de frases i sentències famoses de filòsofs i van confeccionar cartells amb elles. El divendres 19, uns moments abans del pati, ens vam reunir a la entrada els grups que fem filosofia i vam penjar aquests cartells per compartir-los amb totes les persones que transitem pel centre.
Vam aprofitar l’ocasió per llegir uns manifests en defensa de la filosofia. Ara mateix, els nostres alumnes poden experimentar amb la curiositat, poden fer-se preguntes i tractar de donar respostes originals a les grans preguntes que ens fem al llarg de la nostra existència. Poden comparar els seus pensaments amb els dels grans autors de la història de la filosofia i descobrir diferents criteris i maneres d’entendre la vida. Però això no ha estat sempre així. Ni tampoc està garantit que seguirà essent així en el futur. Les assignatures relacionades amb la filosofia viuen avui l’amenaça d’una reforma educativa que tractarà de prescindir d’ella.
I per suposat, no podem seguir prescindint de les dones en la filosofia. Han existit nombroses dones que han fet aportacions importantíssimes i que han estat ocultades sistemàticament per motius estrictament de gènere. Així ho vam reivindicar, vam llegir un manifest que reclamava la presència de la dona en el món de la filosofia i vam confeccionar un gran nombre de cartells dedicats a filòsofes.
Aquí deixem una selecció de fotografies de l’esdeveniment.