Erasmus corner: Sebastiao Salgado – inequality photomontage exhibit

ENG

Does photography have the power to change how we see the world and even to change our behavior? Can a photograph be a call to action? How might photographs of inequality and injustice affect us?

Our 2nd ESO students have reflected on these questions through their work on photomontages for our Erasmus+ corner. Their creations are based on the works of Sebastião  Salgado, an  internationally  renowned  photographer  from  Brazil  known  for  his  long-term  projects  investigating  social,  political,  and  economic  issues  of  global  significance.

This project has been conducted in an inquiry-based reflection format, encouraging participants to discover visual information and realize multiple interpretations and meanings about how human beings are affected by devastating socio-economic phenomena such as inequality, poverty, mass migration driven by hunger, natural disasters, environmental degradation and demographic pressure.

Conducted by our Arts teacher Anna Ballester, we have offered an open forum for dialogue about the role images play in our culture to our students, and they have explored how an artistic intervention  can  change  a  photograph. Finally, they reflect on whether photographs can inspire action in viewers.

CAT:

La fotografia té el poder de canviar la nostra manera de veure el món i, fins i tot, de canviar el nostre comportament? Una fotografía pot ser una crida a l’acció? Com ens poden afectar les fotografies sobre desigualtat i injustícia?

Els nostres estudiants de 2n d’ESO han reflexionat sobre aquestes preguntes a través del seu treball sobre fotomuntatges per al nostre Erasmus+ corner. Les seves creacions es basen en les obres de Sebastião Salgado, un fotograf reconegut internacionalment del Brasil conegut pels seus projectes a llarg termini que investiguen qüestions socials, polítiques i econòmiques d’importància mundial.

Conduït per la nostra docent d’Educació Visual i Plàstica Anna Ballester, aquest projecte s’ha dut a terme en un format de reflexió basat en la creació artística, animant els participants a descobrir informació visual i a realitzar múltiples interpretacions i significats sobre com els éssers humans es veuen afectats per fenòmens socioeconòmics devastadors com la desigualtat, la pobresa, la migració massiva impulsada per la fam, els desastres, la degradació ambiental i la pressió demogràfica.

CAST

¿La fotografía tiene el poder de cambiar nuestra manera de ver el mundo e, incluso, de cambiar nuestro comportamiento? ¿Una fotografía puede ser una llamada a la acción? ¿Cómo nos pueden afectar las fotografías sobre desigualdad e injusticia?

Nuestros estudiantes de 2º de ESO han reflexionado sobre estas preguntas a través de su trabajo de fotomontajes para nuestro Erasmus+ corner. Sus creaciones se basan en las obras de Sebastião Salgado, un fotógrafo reconocido internacionalmente de Brasil conocido por sus proyectos a largo plazo que investigan cuestiones sociales, políticas y económicas de importancia mundial.

Conducido por nuestra docente en Educación Visual y Plástica Anna Ballester, Este proyecto se ha llevado a cabo en un formato de reflexión basado en la creación artística, animando a los participantes a descubrir información visual ya realizar múltiples interpretaciones y significados sobre cómo los seres humanos se ven afectados por fenómenos socioeconómicos devastadores como la desigualdad, la pobreza , la migración masiva impulsada por el hambre, los desastres, la degradación ambiental y la presión demográfica.