Els nostres alumnes a la primera reunió del Consell Assessor Jove del Síndic de Greuges

El passat dia 11 de novembre es van iniciar els treballs del Consell Assessor Jove del Síndic de Greuges de Catalunya. Hi van participar alumnes d’instituts de llocs com: Lleida, Tarragona, Terrassa, Barcelona, Manresa i El Masnou.

El Síndic és una Institució, pròpia de les democràcies on, els ciutadans adrecen les seves queixes i propostes per a la millora del funcionament de les institucions públiques.

Un tracte inadequat per part d’un policia, massa dies esperant per anar al metge, no tens plaça a l’institut que hi ha aprop de casa, les places del poble estan mal cuidades… Són queixes freqüents, entre moltes, que els ciutadans adrecen al Síndic.

Des de fa uns anys, el Síndic té un consell assessor jove, format per 20 alumnes, de 4t i 3r d’ESO, provinents de tota Catalunya i amb perfils ben diferents.

La missió d’aquest consell és la de debatre temes que els proposa el síndic on, es creu, que el govern i les administracions podrien millorar en matèria juvenil.

Dos alumnes de l’INS Maremar, han estat escollits per formar part d’aquest organisme. Ens aniran informant de les trobades que tenen i els temes que es debaten.

Resum de la primera reunió telemàtica