Ja tenim la 1a Diagnosi sobre la integració dels ODS a les programacions d’aula de tot l’institut!

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) van ser aprovats per l’Assemblea General de les Nacions Unides el setembre del 2015. Aquests objectius, amb l’horitzó d’assolir-los el 2030, pretenen, entre d’altres, erradicar la pobresa, lluitar contra la desigualtat i la injustícia, i posar fre al canvi climàtic.

L’institut Maremar, com a Escola Verda que és  i com a centre també associat a la xarxa d’Escoles UNESCO, vam començar a integrar els ODS a l’aula el curs 2017-18. Som pioners arreu del territori, en aquest sentit, amb la seva implementació en el currículum. Curs rere curs hem anat ampliant el nombre d’activitats, matèries, i programacions generals d’aula amb criteris orientats cap a l’educació per la sostenibilitat i els seus objectius.

L’equip impulsor del programa d’Escola Verda del centre,  aquest final de curs, ha elaborat una diagnosi per tal de conèixer de manera més acurada la implementació dels 17 ODS al currículum d’aula de tots els cursos: d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Així dons, gràcies a la diagnosi podem fer la posterior reflexió i definir noves fites de millora per altres cursos.

Compartim els resultats per tal que pugueu veure els resultats de la diagnosi per cursos i segons els dos nivells de treball, de forma inicial o de manera aprofundida en aquest enllaç:

Gràfiques de la diagnosi