Els alumnes de 1r d’ESO visiten el jaciment neolític de La Draga (Banyoles)

El passat dilluns 2 d’octubre els alumnes de 1r d’ESO van visitar l’excepcional Jaciment neolític del VIè mil·lenni aC a Banyoles. Aquest jaciment excavat any rere any ha pogut recuperar eines de fusta, objectes de cistelleria i de ceràmica i altres peces relacionades amb el dia a dia de la comunitat en perfecte estat. Els alumnes van poder manipular reproduccions d’aquests objectes, visitar les cabanes del poblat que s’han reconstruït i realitzar tallers i activitats que reprodueixen la vida i activitats del neolític. Algunes d’aquestes activitats van ser moldre blat, simulació de caceres mitjançant el llançament de llances, visualització de l’encesa del foc i la fabricació d’un raspador de sílex. Tot plegat, una experiència enriquidora que ha servit a l’alumnat per entendre els conceptes de la prehistòria que estem treballant actualment a l’assignatura de Ciències Socials.