EL NOSTRE PLA LECTOR

Al nostre institut tenim un especial interès en fomentar el gust per la lectura entre el nostre alumnat. Tractem aquest aspecte de la seva formació des de dos punts de vista: per una part és evident la necessitat de tenir una bona comprensió lectora per assolir els objectius acadèmics. Si llegim bé, comprenem, assimilem, produïm… en definitiva tenim moltes més eines per treure el curs endavant! Per una altra part, llegir és un plaer, una aventura, una possibilitat de descobrir nous mons, de fer-nos preguntes, d’entendre les emocions pròpies i alienes.

Per aquest motiu participem activament en diverses iniciatives promogudes des de diferents àmbits.

Des del curs 2017-2018 participem al Premi Menjallibres. Es tracta d’una iniciativa organitzada pel servei d’educació de l’IMET i la regidorida de cultura de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú a través de la Xarxa de Biblioteques Públiques

Consisteix a una acció de dinamització lectora voluntària entre l’alumnat de 1r i 2n d’ESO. Al llarg del curs llegeixen tres llibres escollits per una comissió formada per professorat, alumnat i membres de les biblioteques, participen en trobades amb els escriptors i escriptores dels llibres que han llegit i finalment trien per votació telemàtica el llibre que més els ha agradat i que consideren que mereix guanyar el Premi Menjallibres.

Els nostres nens i nenes es converteixen així en jurat literari, en crítics lectors i en hàbils i agosarats entrevistadors perquè la trobada amb els escriptors implica un debat i moltes preguntes sobre el llibre i sobre l’ofici d’escriure que sense dubte son la llavor d’on esperem que sorgeixen futurs grans lectors i escriptors.

I us assegurem que alguns ja ho son!

El premi Menjallibres inclou també un concurs de Booktrailers. En la primera edició de curs 2017-2018 el premi al millor booktrailer el van guanyar dues alumnes del nostre institut, la Cristina Mula i la Lucía Martínez que van decidir fer el seu booktrailer del llibre Wolfganf (extraordinari) de Laia Aguilar que a més va ser la guanyadora d’aquella primera edició del Menjallibres.

Aquí podeu gaudir del booktrailer guanyador de les nostres alumnes!