Aquests primers dies de curs hem dedicat les sessions de 1r i 2n d’ESO del treball per projectes a desenvolupar un projecte de caire emocional, a preparar-nos per fer front a les situacions derivades de la pandèmia. Hem desenvolupat el projecte COVID-A. L’objectiu del projecte és descobrir les nostres febleses i fortaleses envers el suport cap als altres i tenir eines i recursos per autoajudar-me en moments crítics i ajudar als altres. Hem canviat el significat a les lletres del virus de la següent manera:
C: com em sento
O: observo
V: valoro
I: interactuem
D: demano ajuda
A: Ajudo
Hem treballat amb grups de 5 on cadascú era un element de la medicina xinesa: metall, terra, fusta, foc o aigua. A partir d’aquí per grups d’elements hem buscat les nostres febleses i fortaleses, hem preparat estratègies de suport als altres, de motivació, de relaxament, de pensar en positiu… Finalment amb exposicions com si fossin “mini tallers” hem compartit aquests recursos als companys i companyes i ens hem compromès a ser ajuda de tot el grup classe en qualsevol moment durant el curs.
Imatges: