Gust per la lectura a 1r i 2n ESO

Aquest curs encetem al centre un projecte l’objectiu del qual és fomentar la lectura entre els nostres alumnat més jove, els que cursen 1r i 2n d’ESO.

“La lectura, com a base d’altres aprenentatges, esdevé un factor fonamental per a l’adquisició i desenvolupament de les competències bàsiques” diu a XTEC (2021) i és amb aquesta idea que el centre aquest curs 2021/22 ha creat un temps per la lectura als grups de 1r i 2n d’ESO. El objectius d’aquesta pràctica és crear gust per la lectura així com aprendre a llegir i saber llegir, tres eixos bàsics per a la comprensió lectora.

El desenvolupament d’aquest temps per la lectura és de 20 minuts diaris, que al llarg del curs aniran canviant d’hora per no afectar sempre a la mateixa matèria. Aquest primer trimestre aquests moments de lectura els concentrem de 12:30 a 12:50h. Aprofitem aquest temps perquè l’alumnat llegeixi el llibre que vulgui, un dels llibres recomanats a les matèries, un llibre de lectura obligatòria de llengües, el diari o una revista… llegir amb suport paper amb qualsevol de les llengües del centre (català, castellà, anglès o francès).