Gravació del curtmetratge del projecte Re@cciona

Els alumnes de l’optativa de periodisme de 3r d’ESO han estat els primers de Vilanova en gravar el curtmetratge del projecte municipal Re@cciona, en el que participen tots els instituts de la ciutat.

Es tracta d’una proposta pedagògica, iniciada l’any 2010 i adreçada als estudiants de Secundària, amb l’objectiu d’apropar-los al món de la cooperació i la solidaritat, tot incentivant la reflexió crítica i compromesa amb els drets humans i els objectius de desenvolupament sostenible.

El format escollit és un Taller de Cinema i el producte final és la creació d’un curtmetratge realitzat íntegrament pels alumnes. Cada grup treballa en la producció d’un audiovisual, focalitzant l’atenció en els Objectius de Desenvolupament Sostenible al món i amb una mirada crítica envers les societats menys igualitàries.

Els alumnes del Rafecas han triat com a tema el comerç just i han elaborat un curt on recorden que bona part de la roba, el calçat i els complements que comprem aquí es fabriquen, en condicions inhumanes i sense drets laborals, a països asiàtics com el Bangladesh. Per revertir aquesta situació i fomentar una societat global més igualitària i amb menys pobresa, el treball que han realitzat proposa, des del món occidental, un consum responsable i de proximitat.

El curtmetratge es va gravar a la biblioteca i el pati del centre (com es pot veure a la galeria de fotos) i es presentarà el proper mes de maig en un acte públic on també hi participaran la resta d’instituts locals.