Gala final del projecte Re@cciona

L’Auditori Eduard Toldrà va acollir el passat 30 de maig la gala final de l’onzena edició del projecte Re@cciona, que ha comptat amb la participació del grup d’alumnes de l’Optativa de Periodisme de 3r d’ESO del centre. Aquesta iniciativa per a estudiants de Secundària del municipi l’organitza l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i té com a objectiu conscienciar els estudiants envers la defensa dels drets humans i els objectius de desenvolupament sostenible arreu del món, mitjançant la cooperació i la solidaritat.

El projecte es dur a terme amb el Taller de Cinema i el suport de l’ONG Oxfam Intermon i aporta un mètode innovador en l’educació en valors dins les aules, que es concreta en la gravació d’un curtmetratge seguint paràmetres professionals. Així, els alumnes aprenen a fer una escaleta, a protagonitzar i elaborar la gravació i a editar el resultat final, mentre reflexionen de forma crítica sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per millorar les societats menys igualitàries.

A l’edició d’enguany hi han participat deu centres del municipi. Els alumnes del Rafecas van triar, dins l’objectiu d’erradicar la pobresa, la problemàtica de l’explotació laboral a Àsia, en condicions indignes, per fabricar roba que després es consumeix al món més ric. Amb el títol de Per què? Si som iguals, els nou integrants del grup de l’optativa reflexionen sobre el comerç just i les diferents opcions de millorar, des de casa nostra, aquesta vulneració dels drets humans generada per la globalització econòmica.

Durant la gala es van visionar els deu curtmetratges i una representació dels alumnes va explicar el contingut del treball i les reflexions que els hi ha suscitat. El grup del Rafecas el formen Aleix Ceresola, Nora García, Rocío López, Samara Moreno, Reilis Perdomo, Alba Soro, Meritxell Taglie, Jana Escalera i Júlia Serrano. Aquestes dues darreres alumnes van ser les encarregades de representar l’institut dalt de l’escenari (a la fotografia adjunta apareixen al centre de la imatge).

Els curtmetratges de l’edició d’enguany es poden visionar des d’aquest enllaç:  https://vimeopro.com/tallerdecinema/reacciona-vilanova-i-la-geltru-2021-2022