De l’11 al 20 de novembre va tenir lloc la Setmana de la Ciència. Al nostre centre es va celebrar entre el 14 i el 18 de novembre i aquest és un resum en imatges de les activitats que es van portar a terme:
Tallers STEM
-Taller de cúpules de Leonardo da Vinci a 1r d’ESO: El taller, que ja s’havia fet el curs passat, va estar dinamitzat per docents de l’Institut. Va consistir a construir col·lectivament cúpules d’uns 4 metres de diàmetre i 1 metre d’altura aproximadament. Es va iniciar amb una petita explicació sobre l’activitat i la forma de col·locar els bastons. La construcció va començar pas a pas amb la participació de tothom i en qüestió de 10 minuts ja era visible com anava creixent i aixecant-se. Un cop construïdes, els alumnes van poder entrar-hi a dins. També es van poder aixecar.
-Taller “Robo-Sumo” a 2n d’ESO: El taller el va portar a terme Explorium. Els alumnes van construir i programar un robot capaç d’enfrontar-se a altres robots i van fer un combat final de Robo-Sumo amb material Lego Minstorms. Per aconseguir-ho, van haver de tenir en compte els sensors de què disposaven i com es relacionaven amb l’entorn.
-Tallers “X-Perimenta” a 3r d’ESO: El taller va estar portat a terme per docents de l’Institut. Els alumnes van fet tres experiments: el missatge secret, la detecció de clorurs en aigua i la pasta de dents d’elefant a través dels quals van poder observar diferents reaccions químiques.
-Taller “Cuinem amb la Ciència” a 4t d’ESO: El taller el va dinamitzar Explorium. Els alumnes van fer dos experiments a través del quals van poder respondre preguntes com: “Quan s’ha de posar la sal quan fem brou?” i “Quan bullim verdura?”, “Quin fenomen explica el procediment per fer-nos un te?” i “Quina ciència s’amaga darrere el bany maria?”.
-Taller “Coets d’Aire” a Batxillerat: El taller el va portar a terme l’empresa Explorium. L’alumnat va fer un coet impulsat i van comprovar quin va ser el que va volar el més lluny possible.
Altres activitats
– II Concurs de Fotografia Matemàtica de l’Aula d’Acollida
– Taller de reparació de mòbils (Projecte Reset) a l’optativa de 4t d’ESO de Tecnologia
– Xerrada dins el cicle Un dia en la recerca a la UdG “Com contribuïm a frenar el canvi climàtic?” a càrrec de la Carolina Martí a l’optativa Reptes Científics a 1r de Batxillerat
A més a més, a algunes matèries de ciències es van fer activitats diverses, com ara visualització de documentals o pràctiques de laboratori.

