Excavem! – Taller d’arqueologia

Durant el 1r trimestre, un espai del nostre institut es va transformar per uns dies en el “Centre d’excavacions arqueològiques Jonqueres”, on tot l’alumnat de 1r ESO es va convertir en autèntics arqueòlegs i arqueòlogues gaudint de l’activitat “Excavem!”, dins del projecte de Prehistòria, per tal de poder viure en primera persona aquest apassionant món!

Els nostres avantpassats de la Prehistòria no coneixien l’escriptura i, per tant, només podem saber sobre ells gràcies a les restes materials que els arqueòlegs/gues han anat trobant al llarg del temps.

Una vegada l’alumnat va haver treballat com arqueòlegs/es (investigant, reconstruint i interpretant el passat a partir de les fonts històriques), va agafar el “pic i la pala” (i un munt més d’estris necessaris) per excavar, classificar, documentar, registrar i interpretar els secrets de la Prehistòria soterrats al pati de l’institut!

Podeu veure totes les fotografies aquí.