XERRADA DE LA REVISTA MONTPEITÀ I VISITA A RÀDIO SANT FRUITÓS

Dimarts passat 25 d’abril l’alumnat de la matèria optativa de 2n d’ESO Juguem a ser periodistes i l’alumnat del CFGS de Màrqueting i Publicitat vam poder gaudir de la xerrada que ens van oferir els responsables de la revista setmanal Montpeità de Sant Fruitós de Bages. La Rosa Camprubí, el Jordi Julià i i el dibuixant Galdric Sala van venir fins al centre i ens van explicar el funcionament d’aquest setmanari, un dels pocs que s’edita a Catalunya en un municipi de menys de 10.000 habitants.

L’alumnat va resoldre dubtes sobre qui escriu els articles del setmanari i com es gestiona a nivell de publicitat. A banda de les edicions setmanals, Montpeità també publica algunes edicions especials al llarg de l’any. Enguany també s’ha fet un calendari amb el qual s’ha obsequiat als subscriptors. La revista Montpeità es pot adquirir mitjançant subscripció però també es pot comprar al quiosc i consultar a través de la seva versió online: https://www.montpeita.cat/

Per altra banda, el passat dimarts 18 d’abril els alumnes de 2n d’ESO també de la matèria optativa de Juguem a ser periodistes van anar a Ràdio Sant Fruitós a gravar la seva participació en el programa INFOescoles del mes d’abril. En aquesta ocasió, els alumnes van recomanar llibres, sèries i pel·lícules, i també van fer una entrevista a dos alumnes, en Cyril Priego de 3r d’ESO i la Margo Cherkasova de 2n d’ESO, que el mes de març van participar en el XIX Certamen de lectura en veu alta celebrat a Santpedor. La gravació es va poder escoltar al programa INFOescoles del passat dissabte 29 d’abril.

Moltes gràcies a la revista Montpeità i a Ràdio Sant Fruitós per la seva col·laboració i fins a la propera!

Berta Crous i Elena Hernández