Batxibac

Descripció

El programa Batxibac és un programa de doble titulació que permet a l’alumnat cursar un currículum mixt que suposa fer un terç de l’horari lectiu de Batxillerat en llengua francesa.

L’alumnat que cursi el currículum mixt, a més a més d’obtenir el títol de batxiller si supera totes les matèries cursades, obtindrà també el diploma de baccalauréat si supera una prova externa que es desenvolupa íntegrament en francès (durant el mes de maig del segon de Batxibac).

El Batxibac al Gerbert d’Aurillac va començar el curs 2013-2014. Ja en són 123, els alumnes que l’han superat amb nosaltres!

Aquest curs 2023-2024 tenim 25 alumnes cursant la modalitat. Concretament, tenim 8 alumnes a primer i 17 a segon de Batxibac.

El Batxibac compta amb avantatges com: grups reduïts, atenció personalitzada, assoliment d’un nivell avançat de la segona llengua estrangera, adquisició del nivell B2 de francès i estudi de dues llengües estrangeres, anglès i francès, fins al 2n curs.

Si vols saber més sobre el Batxibac, clica a la icona de sota per escoltar el pòdcast:

A qui va adreçat?

Va adreçat a tots aquells alumnes interessats en la llengua francesa normalment entre les edats de 16 a 18 anys, tot i que és oberta a persones de qualsevol edat.

Accés

Per accedir al Batxibac l’alumnat ha de demostrar un nivell bàsic de francès, equivalent al B1 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües.

Aquests estudis s’adrecen a alumnes que hagin cursat l’optativa de francès durant l’ESO obtenint bons resultats. Els alumnes que no presentin un títol oficial del nivell B1 hauran de presentar-se a una prova escrita i oral que es realitzarà al nostre centre el pròxim dimecres 9 d’abril a les 15:30. L’alumnat interessat haurà de trucar a la secretaria del centre abans del dia 9 d’abril per tal de ser informats sobre la documentació que cal aportar.

Aquesta prova segueix l’estructura del DELF B1 scolaire i consta de quatre parts:

1. Comprensió oral,
  2. Comprensió escrita,
  3. Expressió oral,
  4. Expressió escrita.

El programa garanteix l’assoliment d’un nivell avançat de llengua francesa així com coneixements d’història de França i de literatura francesa.

NOVA PROMOCIÓ DE BATXIBAC 2024-2025

ITINERARI FORMATIU

Si vols conèixer el nostre itinerari, modalitats i optatives, clica en el següent enllaç: 1r de Batxibac 24-25

Més informació sobre el Batxibac