Batxibac

Descripció

El programa Batxibac és un programa de doble titulació que permet a l’alumnat cursar un currículum mixt que suposa fer un terç de l’horari lectiu de Batxillerat en llengua francesa.

L’alumnat que cursi el currículum mixt, a més a més d’obtenir el títol de batxiller si supera totes les matèries cursades, obtindrà també el diploma de baccalauréat si supera una prova externa que es desenvolupa íntegrament en francès (durant el mes de maig del segon de Batxibac).

El Batxibac al Gerbert d’Aurillac va començar el curs 2013-2014. Ja en són 56, els alumnes l’han superat amb nosaltres!

Aquest curs 2019-2020 tenim 35 alumnes cursant la modalitat. Concretament tenim 19 alumnes a primer i 16 a segon de Batxibac.

El Batxibac compta amb avantatges com: grups reduïts, atenció personalitzada, assoliment d’un nivell avançat de la segona llengua estrangera, adquisició del nivell B2 de francès i estudi de dues llengües estrangeres, anglès i francès, fins al 2n curs.

A qui va adreçat?

Va adreçat a tots aquells alumnes interessats en la llengua francesa normalment entre les edats de 16 a 18 anys, tot i que és oberta a persones de qualsevol edat.

Accés

Per accedir al Batxibac l’alumnat ha de demostrar un nivell bàsic de francès, equivalent al B1 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües.

Aquests estudis s’adrecen a alumnes que hagin cursat l’optativa de francès durant l’ESO obtenint bons resultats. Els alumnes que no presentin un títol oficial del nivell B1 hauran de presentar-se a una prova escrita i oral que es realitzarà al nostre centre el dia 27 d’abril a les 15:30.

Aquesta prova segueix l’estructura del DELF B1 scolaire i consta de quatre parts:

1. Comprensió oral,
  2. Comprensió escrita,
  3. Expressió oral,
  4. Expressió escrita.

La prova finalitzarà cap a les 18:15.

El programa garanteix l’assoliment d’un nivell avançat de llengua francesa així com coneixements d’història de França i de literatura francesa.

Durant el primer curs de Batxibac els alumnes, a banda de les matèries comunes i de modalitat, cursen les matèries següents en francès:

• Història de França
  • Llengua i literatura francesa
  • Educació física
  • Teatre
  • Treball de recerca
  • Estada a l’empresa
  • Tutoria
  • Intercanvi a França (una setmana)

Horari

Tots els alumnes del nostre institut realitzen 30 hores de classe setmanals en jornada continuada de 8:00 a 14:35 hores. Excepte els dimarts, en què els alumnes de Batxibac també tenen classes de 15:35 a 17:35 hores.

NOVA PROMOCIÓ DE BATXIBAC 2020-2022

ITINERARIS FORMATIUS

Si vols conèixer tots els NOSTRES itineraris, modalitats i optatives, clica en el següent enllaç: ITINERARIS de Batxibac 20-22 (Pàgines 3 i 4)

PRIMER DE BATXIBAC