L’ALUMNAT DE 2n DE BATXILLERAT EXPOSA ELS SEUS TREBALLS DE RECERCA

Aquest passat dimarts dia 16 van tenir lloc les exposicions orals del Treball de Recerca d’enguany. Un cop més, l’alumnat de 2n de Batxillerat va fer-nos una petita mostra dels seus interessos, coneixements adquirits i la seva capacitat de recerca, d’anàlisi i d’interpretació i exposició de la informació recopilada. Els temes d’enguany van ser també molt variats, des de “La compra i adopció de gossos”, “Els vins del Bages” fins a “L’efectivitat de les vacunes”. Els tribunals continuem valorant la iniciativa, la creativitat, la coherència i cohesió, l’ús de les TIC entre moltes altres capacitats que els alumnes han anat desenvolupant i mostrant en el procés d’aquest treball i que de ben segur els acompanyaran durant tota l’etapa acadèmica.

Rosa Còdul, coordinadora de Batxillerat i del Treball de Recerca

A continuació, podeu veure algunes imatges de les presentacions.

El Pau Rebollo i el Bernat Torreblanca de Batxibac van fer una exposició sobre el feudalisme a Europa i a Japó. Van escenificar el setge a un castell a partir d’una maqueta de Playmobil.

La Idàlia Garcia, va presentar el seu treball anomenat: “L’amour à travers les sciences humaines”.

La Maria Domínguez i en Pol Badia van exposar un treball on comparaven el subministrament autosostenible per abastir d’energia un habitatge, enfront el subministrament convencional. Els punts forts del treball van ser el disseny dels plànols 3D de l’habitatge dissenyat, l’aplicació en realitat virtual implementada que ens permetia visitar per dins les diferents estances de la casa, i la confecció de la maqueta amb la instal·lació elèctrica muntada utilitzant cèl·lules solars.

Per la seva banda, la Noa Sánchez va exposar un treball sobre les dones matemàtiques que han estat o són cèlebres per les seves trajectòries i va analitzar els motius pels quals hi moltes menys dones que homes dedicades a aquesta ciència, així com les dificultats que s’han trobar per arribar a ser qui son.

La Xènia Mata i l’Airan Reina del batxillerat científic-tecnològic, exposant el seu treball: “Conflictes quàntics”. El fil conductor del seu treball ha estat la comprovació d’alguns postulats de la teoria quàntica. Una de les fotos mostra l’experiment de la doble escletxa.

Finalment, “Creació d’un ecommerce” a càrrec d’Òt Puig i Èric Romero.

Gràcies al professorat que ha col·laborat en aquest article fent fotos i explicant alguns dels treballs en els quals van ser part del tribunal: Rosa Còdul, Montse Reguant, Carolina Algueró, Marta Vilajosana , Manel Sánchez i Àlex Villanueva.