L’ALUMNAT DE 1r DE BATXILLERAT REFLEXIONA SOBRE LES QÜESTIONS FILOSÒFIQUES

L’alumnat de 1r de Batxillerat ha estat reflexionant sobre les qüestions filosòfiques i les ha il·lustrat amb fotografies que s’utilitzaran per al concurs Fotofilosofia.

Podeu veure-les al bloc que hem creat per a l’institut:

Bloc Fotofilosofia Gerbert d’Aurillac

Hem fet aquesta activitat per tal d’iniciar-nos al qüestionament filosòfic. Els alumnes individualment han de plantejar-se una qüestió filosòfica i fer una foto original per il·lustrar-la. Seguidament, hem aprofitat aquesta tasca per participar en el concurs Fotofilosofia, el qual consisteix a presentar el 10% de les fotos del curs per concursar a nivell de Catalunya. El concurs tindrà lloc el dia internacional de la filosofia.

Per alta banda, compartim la reflexió d’un alumne, l’Alain Vázquez, sobre els límits del coneixement. Va fer aquesta reflexió en la mateixa activitat de Fotofilosofia.

Quin és el límit del coneixement, si és que en té?

El coneixement és la comprensió de la realitat, per tant el límit del coneixement és la mateixa realitat, així mateix, encara que sigui el límit, és un límit incommensurable ja que ni tan sols sabem ni som conscients del que és la realitat i tot el que abasta. La realitat va des de la subdivisió dels àtoms, des del sensible com una taula a coses que van més enllà del que no és físic com √2 o fins i tot la matèria fosca de l’Univers.

Leonardo Da Vinci que va ser un gran pensador és un exemple que demostra que un pensador no té perquè restringir-se a una sola branca del saber, sinó que pot saber i preguntar-se sobre tot el que passa, veu i s’imagina.

En aquesta foto podem veure l’evolució del coneixement, ja sigui per l’evolució d’un mitjà de contenció d’informació com és un llibre, fins a un altre com és l’ordinador. Però també podem veure l’evolució del coneixement en la màquina planejadora de Da Vinci del segle XV en contraposició a un satèl·lit espacial de l’actualitat.

Laura Rodríguez, professora de Filosofia del centre