Projecte d’Atenció a persones en situació de dependència

L’alumnat de 2n del CFGM d’Atenció a persones en situació de dependència us volen compartir com estan treballant el mòdul de síntesi mitjançant la metodologia d’aprenentatge basada en projectes i amb una filosofia d’aprenentatge – servei.

Aquest mòdul dura tot el curs i ens acompanyen en el nostre trajecte sis professores de diferents especialitats. Està dividit en 3 blocs que treballen conjuntament durant totes les setmanes.

Al bloc I elaboren material multi sensorial adaptat, al bloc II es dediquen a reforçar el treball en equip amb dinàmiques de grup i al bloc III, fan implementacions reals amb usuaris del Casal de Gent Gran Implica’t pel barri de Sant Josep i de l’Associació Adiscap, de persones amb diversitat funcional de Sant Vicenç dels Horts.

Els alumnes dissenyen les activitats i preparen el material per a que els usuaris participin i gaudeixin de bones estones, treballin les capacitats cognitives i surtin de casa i es relacionin.

Tots els dimarts i dijous, de 17.30 a 19.30h, un grup treballa al Centre El Rocío amb la gent gran del barri i, al mateix temps, un altre grup es desplaça al local d’Adiscap.

Al final de curs ho recolliran tot en una memòria i l’exposaran a les seves professores sobre aquesta experiència d’aprenentatge tan maca i enriquidora.