X OLÍMPIADES D’ECONOMIA I ECONOMIA DE L’EMPRESA A SANTIAGO DE COMPOSTELA JUNY 2018

Els tres alumnes que varen assolir un millor posicionament a la prova de la Universitat de Girona, varen poder optar per assistir a la fase estatal, juntament amb els seus professors i un representant de la UdG.

L’Anja Dobney, una excel·lent alumna de l’Institut Frederic Martí Carreras va obtenir la tercera plaça i juntament amb altres dos alumnes i els acompanyants, els dies 25, 26 i 27 de juny varen marxar per fer la fase estatal a Santiago de Compostela.

Aquesta petita estada de tres dies no va consistir només en un examen, sinó que l’organització de la Facultat d’Economia de Santiago es va volcar en preparar tot un seguit d’activitats que varen despertar l’admiració de tots els assistents.

Aproximadament unes tres centes persones teníem un programa personalitzat que ens marcava les activitats que ens tocaven en cada moment. Entre elles destacaré:

• Una súper-visita guiada amb un “lipdup” sorpresa amb gaites, cantaires i dansaires.
  • Una romeria amb dinar d’empanades i plats més elaborats com olla de pop a la gallega.
  • La visita a la ciutat de la cultura.
  • Un trosset del camino de Santiago amb regal de bastó i conxa de pelegrí.
  • Assistir a l’encesa del Botafumeiro.
  • Sopar gala i ball.
  • Regals diversos (motxilla, llibreta, bolígraf, samarreta, pin, tassa commemorativa i diploma de participació).
  • Els exàmens, les correccions i el lliurament de premis el dia següent.
  • Còctel de comiat.
  • Autocars i guies a la nostra disposició en tot moment.

Malgrat no quedar entre els 10 primeres en les proves, realment el premi va ser poder participar d’aquests tres dies magníficament organitzats que ens varen permetre intercanviar experiències tant entre els alumnes com entre els professors de secundària i universitats.

Rosa Vilà