REVISTA – NADAL SOLIDARI

Com ja és habitual al nostre centre per aquestes dates, la solidaritat adquireix cert protagonisme des de diferents vessants.

Per començar, hem tornat a col·laborar amb la Marató de TV3 , que aquest cop dona visibilitat a les malalties minoritàries. Primerament, es va crear un pòster per mostrar la campanya d’aquest any amb l’eslògan “Àngel per un dia” (l’autora del pòster és la Núria Torres, de 1r de batxillerat). Relacionat amb aquest lema, tota la nostra comunitat educativa ha pogut donar 1€ a la causa a canvi d’un àngel de cartró amb el nom de la persona que feia el donatiu. Els àngels  es van poder veure penjats al vestíbul del nostre centre com a decoració nadalenca.

La recaptació es va lliurar a la Fundació de la Marató.

Així mateix, el passat dilluns 9 de desembre tot l’alumnat de l’institut va informar-se amb més detall de la campanya de la Marató gràcies a les explicacions d’una professional de la salut que va venir al centre. Durant la xerrada, els va mostrar vídeos amb testimonis reals  que explicaven les seves experiències personals.

Continuant encara amb la solidaritat, el dijous 19 de desembre, tot l’alumnat de 4t d’ESO va participar en la Jornada del Servei Comunitari per tal de començar a planificar cadascun dels serveis que portaran a terme: organització de l’esmorzar solidari del 20 de desembre  al centre, recollida de joguines, participació amb el Banc de Sang en la donació en algunes de les poblacions, suport escolar en les escoles d’alguns pobles i programació i robòtica que també mostraran a les diferents escoles adscrites.

Com hem avançat, el divendres 20 de desembre tothom va poder gaudir del tradicional esmorzar solidari durant el primer esbarjo, organitzat per un grup d’alumnat de 4t d’ESO. L’esmorzar va consistir en coca de sucre, presa de xocolata i un suc de fruita. Tots els diners recollits es van donar a l’ONG Sumum, que treballa especialment amb les escoles de Costa de Marfil.

Aquest va ser l’últim dia de classe abans de les merescudes vacances de Nadal. Per això, els alumnes de 2n de batxillerat van coordinar tot un seguit d’activitats diverses durant el matí: activitats esportives (futbol, tennis taula) al pavelló i també als porxos de l’institut; jocs de taula a la biblioteca, coreografies per ballar una estona a la sala d’actes, una pel·lícula relacionada amb el destí del viatge de final de curs de l’alumnat de 1r de batxillerat i un concert de Nadal al menjador, organitzat per la professora Sílvia Rufach, acte durant el qual vam poder gaudir de música, poemes, cançons i una nadala on part del professorat va participar de forma improvisada.

Amb el resultat de les jornades de solidaritat i la celebració del Nadal, podem afirmar que al nostre institut hi ha molts àngels i per més d’un dia. Moltes gràcies a tothom per la vostra solidaritat i col·laboració!