VACUNACIÓ 2n ESO

Com cada any i coincidint amb el curs escolar, el Departament de Salut administra la vacuna contra el tètanus i la diftèria (Td) als centres escolars segons el calendari de vacunacions vigent a Catalunya (Ordre SLT/175/2016, de 20 de juny, que modifica el Decret 95/2014, d’1 de juliol, pel qual s’estableix el calendari de vacunacions sistemàtiques).

La vacunació és la millor opció per a la prevenció i el control de les malalties incloses en el calendari de vacunacions, i la millor alternativa tant per a la salut individual com de la comunitat, a més de ser un dret dels ciutadans.

L’objectiu de la vacunació al centre docent mateix és facilitar l’accés a la vacunació i continuar amb el calendari de vacunacions que s’inicia a la infància. Per aquest motiu, és molt important la vostra col·laboració.

Segons el calendari de vacunacions sistemàtiques, la vacuna que s’administra a segon d’ESO és la vacuna contra el tètanus i la diftèria (Td), que s’administra en una única dosi.

En general, la vacuna és ben tolerada, malgrat que pot causar molèsties locals o malestar general (febre, desmais o mal de cap). Pràcticament mai produeix efectes adversos més greus.

El dia de vacunació és el 30 de maig de 2018 i per tal d’administrar les vacunes, us sol·licitem que empleneu la butlleta adjunta indicant si autoritzeu a vacunar el vostre fill o filla, ja que sense l’autorització no es poden administrar les vacunes. Cal retornar la butlleta a secretaria de l’Institut abans del 29 de maig de 2018 juntament amb el carnet de salut o el carnet de vacunacions per anotar-hi les dosis administrades i revisar la informació de la vacunació que hi consta.

Per a més informació, podeu consultar la pàgina web de vacunes al Canal Salut del Departament de Salut (http://canalsalut.gencat.cat/ca) o trucar al telèfon 061 del CatSalut Respon.