REVISTA – CONFERÈNCIA DE LA SETMANA DE LA CIÈNCIA

El dimecres 7 de novembre, els alumnes de 3r d’ESO van assistir, aquí al Centre, a una conferència que formava part del programa de la  23a Setmana de la Ciència a les escoles 2018.

Aquesta conferència fou impartida per Sr. Xavier Vilellla, professor d’Educació Secundària i un gran divulgador de la matemàtica.

La conferència titulada Endevinar el futur. És possible? Quan es van inventar les matemàtiques? Perquè serveixen?” va permetre que l’alumnat s’adonés que les matemàtiques formen part del nostre entorn més proper i que ens ofereixen la possibilitat de fer prediccions sobre el que no passarà, encara que no sabem el que passarà, ja que el futur no està escrit. Daus i glaceres sorprengueren gratament a l’auditori i mostraren que existeix la possibilitat de saber què pot passar i què no pot passar quan llencem un dau i, també,  reflexionar sobre la necessitat de dur a terme un canvi radical en les nostres actituds mediambientals si volem conservar el nostre planeta.

Departament de Matemàtiques