PREINSCRIPCIÓ 2023/24

Període de presentació de sol·licituds: del 8 al 20 de març de 2023

Termini per adjuntar documentació que falti a la preinscripció: fins al 22 de març de 2023

Sol·licitud i informació:

Novetats:

• Les sol·licituds són en format telemàtic, per tant, no hi ha la possibilitat de full de preinscripció en paper.
  • No cal lliurar cap documentació presencialment al centre educatiu que indiqueu en primera opció.
  • Hi ha dos tipus de sol·licitud:
  1. Electrònica: és l’elecció més segura. Cal identificació digital d’un dels progenitors o tutors del l’alumne/a
  2. Suport informàtic: per a les famílies que no es poden identificar digitalment

Què em cal per omplir la sol·licitud?

1. SOL·LICITUD ELECTRÒNICA: S’ha de realitzar mitjançant certificat digital, com DNI electrònic, Cl@ve, idCat, etc. Si no es disposa de cap certificat, us en podeu generar un de forma fàcil, l’idCat Mòbil. Us expliquem com obtenir-lo a continuació:
Què necessiteu per donar-vos d’alta per internet a l’idCat Mòbil:

·         Tenir 16 anys, com a mínim, per tant s’haurà d’identificat un dels progenitors o tutors de l’alumne/a

·         Disposar de DNI/NIE/Passaport/Doc identificador d’un país de la UE o targeta de residència comunitària

·         Disposar d’adreça de correu electrònic

·         TSI: Targeta Sanitària Individual del CatSalut (Servei Català de la Salut) o ser titular/beneficiari de Muface

·         Telèfon mòbil

Accediu a l’adreça https://idcatmobil.cat i trobareu les instruccions pas a pas de com fer-ho.

Un cop generat l’idCAT Mòbil, per utilitzar-lo només cal introduir el número de document d’identitat i el número de telèfon mòbil en el web on calgui identificar-se electrònicament per fer un tràmit. Tot seguit es rep un missatge al telèfon, que conté una clau d’accés per introduir-la en el web. En aquest cas, al tràmit de sol·licitud de preinscripció.

Una vegada identificats, caldrà entrar el número d’identificació de l’alumne/a RALC (IDALU) que us proporcionarà l’escola on està matriculat per poder recuperar les seves dades personals i acadèmiques, omplir les preferències i enviar la sol·licitud. En la majoria de casos no caldrà fer res més ni adjuntar cap tipus de documentació, donat que s’haurà fet l’intercanvi de validació de les vostres dades amb totes les administracions implicades. És important tenir present que han de marcar el “clic” del padró perquè es puguin recuperar les dades de residència per a la puntuació de la proximitat. Si, per error, no es marca, caldrà que presentin el volant de convivència. Igualment, si es vol al·legar la discapacitat, també cal marxar el clic corresponent. ​

Un cop tramitada la sol·licitud rebràs el resguard de preinscripció per correu electrònic. Revisa que la documentació s’hagi validat correctament. Si hi falta alguna documentació pots adjuntar documents a la sol·licitud mentre estigui obert el període de presentació de documentació (22 de març de 2023).

1. SOL·LICITUD EN SUPORT INFORMÀTIC: Per les famílies que no es poden identificar digitalment. Caldrà identificar l’alumne/a amb el seu núm. d’Identificació d’alumne RALC (IDALU), que us proporcionarà l’escola on està matriculat, i omplir el formulari. A l’enviar-ho es farà l’intercanvi de dades amb les administracions implicades. És important tenir present que han de marcar el “clic” del padró perquè es puguin recuperar les dades de residència per a la puntuació de la proximitat. Si, per error, no es marca, caldrà que presentin el volant de convivència. Igualment, si es vol al·legar la discapacitat, també cal marxar el clic. Heu d’adjuntar escanejada o fotografiada (prèviament tenir-la en el mateix dispositiu des d’on feu la sol·licitud) la documentació següent:
  • El DNI, el NIE, el passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea de la persona sol·licitant (progenitors o tutor/a o guardador/a de fet), a l’efecte de validar-ne la identitat.
  • Si l’alumne té document d’identitat, el passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea, si s’ha identificat amb aquest document. Si s’ha identificat amb el DNI o el NIE només cal adjuntar-lo si no s’han pogut validar les dades per consulta interadministrativa i així ho indica el resguard de presentació de la sol·licitud.
  • Certificat electrònic de la inscripció de naixement o el llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment en família o institució, la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.

En general, només cal presentar documentació acreditativa dels criteris si el Departament d’Educació no pot accedir a la informació corresponent mitjançant l’intercanvi electrònic de dades entre administracions. En aquest cas, es detallarà la informació a acreditar en el resguard de presentació de la sol·licitud.

Puc presentar dues sol·licituds a dos centres diferents per uns mateixos estudis?

No, en cap cas. S’ha de presentar una sola sol·licitud i indicar-hi per ordre de preferència els  diferents centres als que us interessa inscriure el/la vostre/a fill/a.

Si tinc dubtes omplint la sol·licitud on em puc adreçar?

Podeu posar-vos en contacte telefònic amb l’Institut Ermengol IV, de dilluns a divendres de 8,30h a 14,30h, i us ajudarem a complimentar el procés:  973 58 62 14 – 628 43 17 03.

INFORMACIONS I/O RECOMANACIONS:

• Tenir fotografiada o escanejada la documentació en el mateix dispositiu des d’on es fa la sol·licitud.
  • El codi de centre és 25007700, el necessitareu per indicar a quin centre voleu preinscriure-us.
  • Demaneu al vostre centre de primària actual el Núm. d’Identificació de l’alumne a RALC (IDALU) per poder lligar la sol·licitud al seu expedient acadèmic i personal.
  • Cenyiu-vos al calendari establert, lliurar la sol·licitud o la documentació fora de termini us fa perdre tots els drets d’adscripció amb el risc que això comporta de quedar-se sense plaça al centre.