EL TELÈFON MÒBIL A L’INSTITUT

Benvolgudes famílies,

Des de l’institut considerem del tot innecessari que els alumnes duguin el telèfon mòbil al centre, ja que si per qualsevol motiu els pares volen comunicar-se amb ells o a la inversa poden utilitzar el telèfon del centre.

Els mòbils en els centres solen ser motiu de distracció per part dels alumnes i origen de problemes entre ells o amb els professors. Cal recordar el fet que la gravació de veu, imatge o vídeo i la seva difusió, sense el consentiment de la persona afectada, lesiona greument la seva intimitat i és tipificada com a delicte en el codi penal, Llei orgànica 1/2015, de 30 de març.

Per evitar situacions no desitjades us fem saber que no és permès l’ús del mòbil a l’aula per part dels alumnes , a no ser que ho demani expressament el professor per realitzar una activitat concreta. Per aquest motiu, s’ha modificat el pla de convivència per tal de tipificar aquesta falta i sancionar-la degudament.

MODIFICACIONS DEL PLA DE CONVIVÈNCIA

Pàgina 9 apartat m): L’ús del mòbil a l’aula comportarà que es retiri el mòbil a l’alumne/a i es guardarà a Direcció durant un període de 15 dies, prèvia desconnexió i extracció de la targeta interna per part de l’alumne/a. Si reincideix, la sanció comportarà la retirada del mòbil durant un mes.