COMMEMORACIÓ 8 DE MARÇ

En motiu del Dia Internacional de la Dona Treballadora el nostre centre realitzarà tot i un seguit d’activitats destinades a la sensibilització de la jornada a fi de visibilitzar les dones. En concret, hem preparat:

• Exposició homenatge: Les nostres heroïnes, destinada a agrair a les mares, àvies, tietes i totes aquelles dones que a diari són heroïnes per a cada alumne de l’institut. Al vestíbul del centre s’hi exposen els noms que cada alumne ens ha fet arribar, segurament hi sou totes!
  • Exhibició d’imatges de dones cèlebres que han estat importants al llarg de la història.
  • Recull testimonial de veus femenines: La postguerra amb veu de dona. Les nostres padrines ens llegaran el seu testimoni oral dels temps que van viure.
  • Tots els alumnes assistents rebran un llacet lila, el color de la igualtat perquè precisament neix  del blau (identificat amb el masculí) i el rosa ( identificat amb tot allò femení).

A l’hora de l’esbarjo:

• El dia 8 es muntarà un Photocall pel qual passaran els/les alumnes que vulguin i explicaran i gravaran quina és la seva heroïna.
  • Des de la Creu Roja es farà un taller  destinat a la conscienciació i reflexió de l’alumnat.
  • Els/les alumnes realitzaran un mosaic amb el símbol de la jornada, que fotografiarem i publicarem.

Us convidem a encoratjar als vostres fills/es a participar en aquesta jornada cívica en favor de la igualtat de gènere. Amb ella, fomentem l’educació en valors i la competència personal i social que promou la participació de l’alumne a l’aula, al centre i a l’entorn. A més, el foment d’un institut participatiu permet la socialització i és una eina de consolidació dels valors cívics i democràtics en la pràctica educativa i de cara al futur de l’alumne com a ciutadà.

Trobareu imatges i informació de tots aquests actes a la pàgina web del centre.