REVISTA – SORTIDA D’ALUMNES DE LLATÍ DE QUART D’ESO A GUISSONA

El dilluns 18 de març, els alumnes de l’optativa de Llatí de 4t d’ESO vam fer una sortida a Guissona, on ens vam trobar amb alumnes d’altres instituts de les comarques de Lleida per celebrar el V Congressus Discipulorum Linguae Latinae.

Només arribar, els alumnes ens vam posar una samarreta de l’esdeveniment i vam ser distribuïts en grups. Hi havia una vintena d’equips, designats amb el nom d’un déu romà i formats per deu alumnes de diferents instituts.

La primera meitat dels grups vam començar fent una gimcana que consistia a localitzar un seguit de pistes en el Museu i el Parc Arqueològic de Guissona. Un cop localitzades, havíem de realitzar un seguit de proves, que ens permetien respondre un qüestionari que ens havien lliurat en començar. Va ser força divertit i, a més d’aprendre moltes coses sobre els romans, l’activitat ens va permetre fer amistat amb els companys vinguts d’altres centres.

Després d’una pausa per esmorzar, vam realitzar tres tallers de mitja hora cadascun. N’hi havia de temes molt diversos: de com era la vestimenta i l’armament militar, de com s’elaboraven antigament els perfums, de quins estris usaven els romans per escriure, de com es feia una bula (un penjoll que, com una mena d’amulet protector, duien els nens romans), etc. Va resultar entretingut i vam sortir-ne amb un text escrit amb tinta i calamus (una canya amb la punta tallada de biaix), una bosseta de cuir, la bula, i un potet de perfum. I tot escrit, cosit i elaborat per nosaltres!

A la fi de la jornada, ens van fer una foto commemorativa a tots els instituts participants. Cal dir que l’excursió va ser molt interessant, ja que vam aprendre moltes qüestions sobre la manera de viure dels romans i la importància de Iesso, l’actual Guissona, en època romana. També vam riure molt perquè vam fer coses que s’apartaven molt de la nostra rutina escolar diària i, a més, vam conèixer companys d’altres instituts i ens hi vam trobar molt a gust.

ALUMNES DE LLATÍ DE 4T D’ESO