HISTÒRIA I LITERATURA AL BORN

El passat 17 de març, els alumnes de 4t d’ESO van visitar el centre Cultural El Born i després van fer una gimcana artístico literària. En la primera de les activitats programades van visitar les ruïnes del Born, monument arqueològic indispensable per entendre la ciutat al voltant del 1700, la seua vida econòmica i social i com va afectar la guerra de Successió. Els alumnes van poder entendre, a partir de les restes, el plànol de la zona i altres aspectes de la vida quotidiana com els comerços, l’arribada de mercaderies, la situació de la dona o el treball a la casa del barber o del metge.

En acabar, es va passar a fer una gimcana literària en la qual l’alumnat, a partir de 7 rutes que naixien del Born, va haver de desplaçar-se a llocs d’interès literari i respondre de manera digital les preguntes formulades sobre els llocs i els autors o fets literaris que s’hi relacionen. Així van conèixer a Santiago Rusiñol, Els Quatre Gats, el Palau de la Música, la casa on va morir Salvat-Papasseit, l’Acadèmia de les Bones Lletres i el simbolisme del Fossar de les Moreres.