REVISTA – SORTIDA DE 3R ESO AL PARC ASTRONÒMIC DEL MONTSEC

El dimecres 13 de març, els alumnes de 3r ESO van visitar el  Parc Astronòmic del Montsec. Aquest centre de docència i divulgació de l’astronomia està situat a la Vall d’Àger, un lloc que per les seves característiques climatològiques i per la poca contaminació lumínica que hi ha determinen que sigui un emplaçament únic a Catalunya per a l’observació astronòmica.

Allí, els alumnes van realitzar dos tallers. Un dels tallers, “Descomposem la llum”, els va permetre experimentar amb la llum i esbrinar que la llum blanca està formada de llum de diversos colors, el que s’anomena l’espectre. A més, es va realitzar la construcció d’un senzill aparell espectroscòpic per descobrir com està feta la llum de diversa tipologia.

L’altre taller, “Observem el Sol”, va oferir als alumnes la possibilitat de  descobrir les diferents capes del Sol i apreciar les taques solars.

Finalment, els alumnes van assistir a una sessió de Planetari amb la visualització d’un documental, “Stars”, que va mostrar com és la vida de les estrelles, les grans fàbriques de producció d’energia de l’Univers.

Cal assenyalar, que la sortida va resultar molt profitosa i tots van gaudir d’un matí on van compartir experìències gratificants i alhora divertides.

Departament de Matemàtiques