REVISTA – SORTIDA A MONTJUÏC – 2n i 3r ESO

El divendres 5 d’abril, l’alumnat de 2n d’ESO  i alguns de 3r d’ESO van gaudir d’una jornada STEAM a l’Estadi de Montjuïc (Barcelona). Aquesta activitat va ser organitzada per la UPC, amb l’objectiu de promoure la cultura científico-tecnològica. La jornada va tenir una participació d’uns 2000 alumnes de tot Catalunya en la qual van realitzar diferents proves.

Algunes de les proves que van tenir més èxit varen ser:

1. Percepció, alcohol i accidents de trànsit: en aquesta activitat es modificava la percepció visual dels alumnes mitjançant unes ulleres especials i així podien experimentar els efectes de l’alcohol.
  2. STEAM Laser Game: Aquest joc, creat per estudiants del campus del Besòs de la UPC, està basat en un capítol de la sèrie The Big Bang Theory. Els participants havien de respondre una sèrie de preguntes relacionades amb les STEAM. Per fer-ho havien de travessar un laberint de raigs làser que no es podien tocar perquè si no perdien punts.
  3. Respiració i esport: Aquesta activitat esportiva comença amb un recordatori dels conceptes d’energia i metabolisme. Seguidament, utilitzant un respiròmetre, mesuraven la quantitat de CO2 que expirem quan estem quiets. Després, van fer la cursa de 100 metres a la pista de l’Estadi Olímpic i, en acabar, tornaven a utilitzar el respiròmetre per mesurar la quantitat de CO2 que expirem després de la prova.

En total hi havia 15 proves però era impossible realitzar-les totes. Va ser un gran jornada!

Departament de Ciències Experimentals