SORTIDA A L’ESTANY D’IVARS I VILA-SANA

El passat 12 de maig, l’alumnat de 1r d’ESO va fer una visita a l’Estany d’Ivars i Vila-sana i al poble d’Ivars d’Urgell. A l’estany, els alumnes vam fer dos tallers i vam aprendre moltes coses sobre la fauna que tenim més aprop, especialment sobre ocells. Al taller d’anellament vam poder observar, de ben a prop, espècies com la carderola, la boscarda de canyar o el tallarol de casquet. També vam fer d’exploradors i vam interpretar els rastres de la fauna: egagròpiles, plomes, excrements, marques als arbres, nius, etc. Ara ja sabem distingir una petjada de guineu d’una de gos.

Finalment, vam fer una gimcana per l’Enciclopèdia mural al poble d’Ivars d’Urgell. Els nostres alumnes van aprendre a orientar-se pel poble i a afinar la mirada per reconèixer algunes de les espècies més característiques de la zona. Ens ho vam passar molt bé!