EL PROGRAMA SALUT I ESCOLA: LA CONSULTA OBERTA

Salut i Escola és un programa transversal entre el Departament de Salut i el Departament d’Educació que promou la col·laboració dels centres educatius i els serveis de salut comunitària per tal de millorar la salut dels adolescents mitjançant accions de promoció de la salut, de prevenció de situacions de risc i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, el consum de drogues, alcohol i tabac.

Com a part d’aquest programa, cal destacar la consulta oberta. Aquest és un espai d’atenció directa i de consulta dins del centre amb una professional d’infermeria del Programa, la Neus Arola,  que es desplaça des del centre d’atenció primària de Balaguer al nostre institut. El nostre alumnat hi pot accedir de manera espontània o derivat pel professorat, tutor/a o famílies, amb garanties de privacitat i confidencialitat. La professional realitza una escolta activa, pot detectar senyals d’alarma, facilitar eines a l’adolescent per identificar problemes i acompanyar o derivar l’orientació cap a l’atenció dins del Sistema Sanitari però, en cap cas, pot efectuar diagnòstics ni  tractaments.

Les famílies ja heu signat l’autorització, durant el procés de matrícula, per tal de poder accedir a aquest servei.

La consulta oberta interfereix el mínim en l’horari i dinàmica habitual de les classes. L’horari de la consulta és de 9’30h a 11’30h, tots els dijous, i es pot demanar el servei prèviament mitjançant aquest QR.