VIATGE DE PRIMER DE BATXILLERAT

Els alumnes de primer de batxillerat -el passat 13 de juny, a primera hora del matí- juntament amb dues professores, vam emprendre camí cap a l’aeroport de Barcelona direcció Nàpols, una ciutat del sud d’Itàlia sorollosa, caòtica però sorprenent.

Aquell matí vam iniciar un tour per la ciutat on passaríem els propers dies i, a la tarda, vam realitzar una visita sorprenent: la “Napoli sotterranea”, tot un laberint al subsòl de la ciutat.

Després d’un merescut descans a l’hotel, al dia següent, vam agafar el tren fins a Pompeia per poder veure com eren les ciutats romanes. Va ser una de les visites que més ens va agradar.

La mateixa tarda, en tornar a Nàpols, vam fer una ruta caminant fins a agafar un funicular per arribar a la Cartoixa de San Martino. Vam baixar per un camí d’escales cap al  barri espanyol. Aquest barri, molt popular, ens deixà descobrir la imatge «autèntica» de la ciutat: roba estesa, una certa brutícia, caos circulatori i petites «trattories» on menjar «il vero cibo napolitano». Després d’un dia tan intens, vam aprofitar per sopar en un restaurant italià molt conegut.

Dimecres, ens vam dirigir cap a Caserta per visitar el Palau i els jardins. L’endemà, els alumnes ens vam carregar de forces i vàrem  pujar fins al cràter del volcà Vesuvi, per després visitar Ercolà, una ciutat romana destruïda per l’erupció del volcà. Aquella nit vam gaudir tots junts d’un sopar napolità amb unes pizzes increïbles.

Els dies passaven i  va arribar el moment de tornar. Fins l’últim moment, però, vam aprofitar el viatge. Divendres vam visitar les catacumbes de San Gennaro i el museu arqueològic de Nàpols.

En definitiva, un viatge intens, però molt divertit, on els alumnes de primer de batxillerat vam gaudir a pler i segur que sempre en tindrem un molt bon record.

Alumnat de 1r de Batxillerat