Visitem l’Ajuntament de la nostra població

El Departament de Socials, vam anar, el passat dia 21de març, a visitar l’Ajuntament d’Artesa de Segre, amb els alumnes de 3r d’ESO

Aquest curs, dins els estudis sobre l’organització política de les societats, els alumnes han visitat, el passat dia 21 de març, el nostre Ajuntament, on ens va rebre i ens va acompanyar Il·lm. Sr. Alcalde Domènec Sabanés (més conegut com el Mingo).

Primer ens vam dirigir a l’interior de la Sala de Plens, on  en Mingo ens va explicar com funciona i es regeix el consistori, amb tots els seus nuclis agregats.

El alumnes li van fer entrega de tres cartes (una per cada grup de 3r), per tal de plantejar-li els principals problemes, que segons ells, afecten al municipi, juntament amb algunes possibles solucions. El Sr. Alcalde va poder donar resposta als joves, en cada una de les qüestions que es van plantejar, de forma participativa.

Després, vam continuar la visita envaint, de forma literal, les diferents dependències municipals.

En acabar, els alumnes van rebre, tots ells, un petit obsequi, en record de la visita.

La principal motivació d’aquesta visita ha estat la d’apropar els joves a l’ajuntament del seu poble, per a que puguin agafar consciència d’alguns aspectes que a vegades, de tant propers, es descuiden, i fins i tot, se’ns passen per alt.

Perquè les coses més petites, si les cuidem, en el temps seran les més grans, i per aconseguir-ho tots hi hem de col·laborar,  aportant el què puguem, per tal de respectar i cuidar el nostre entorn més proper.

Gràcies, Mingo, per la teva atenció i interès en rebre’ns, ens hem endut tots un agradable record!