Vestibulum

El passat mes de gener l’alumnat de 2n Batxillerat va participar al nivell Vestibulum de l’Euroclassica, un concurs organitzat per la Unió Europea. Aquest concurs consta d’un qüestionari on s’han de resoldre preguntes de diferent tipologia sobre la llengua, la cultura i la tradició clàssica de la llengua Llatina.

És important recordar els orígens de la nostra llengua i de la nostra cultura, imaginar com era la vida en l’antiguitat clàssica a través de textos, prendre esment de la mitologia i de l’art gràcies a les obres que s’han conservat o saber-ne interpretar les que s’han creat més endavant.

Tal i com va dir el celebèrrim Horaci “Sapere aude!” Atreviu-vos a saber, perquè “El coneixement de la humanitat i dels costums és el primer principi i la font del bon escriure”.

Moltes gràcies per participar en aquest concurs i enhorabona, Júlia i Laia pel certificat de bronze obtingut!

Així mateix, durant la primera setmana de febrer, aquest mateix alumnat de 2n Batxillerat va participar al concurs Odissea, que anualment convoquen diferents entitats lligades al món clàssica arreu del territori. El tema d’enguany era “L’art a Grècia i Roma” i el grup del nostre centre, que participava amb el nom d’Artesa Sicoris, va quedar entre els 90 primers de Catalunya, una molt bona posició comptant que varen participar 473 centres.

Bona feina, Júlia, Laia i Chams!