Procés de preinscripció i matrícula per a l’ESO

S’inicia el procés per a la preinscripció i matrícula per a l’Educació Secundària Obligatòria (curs 2022 – 2023).

Preinscripció

Cal presentar la sol·licitud de preinscripció per accedir a l’Educació Secundària Obligatòria.

1. Període de preinscripció: del 9 al 21 de Març, ambdós inclosos.
  2. La sol·licitud s’ha de presentar al registre electrònic de la Generalitat:
  • Mitjançant el formulari electrònic (obertura en breu de l’aplicatiu). Per poder utilitzar la sol·licitud electrònica, el tutor/a legal s’ha d’identificar mitjançant un certificat digital, com ara el DNIe o el sistema alternatiu d’identificació idCAT Mòbil.
  • Mitjançant formulari en suport informàtic (obertura en breu de l’aplicatiu). Cal adjuntar el llibre de família i el document d’identitat del pare, la mare, el tutor o la tutora que presenta la sol·licitud (DNI, NIE, passaport o document d’identitat d’un país de la Unió Europea). Si l’alumne té document d’identitat, el passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea, si s’ha identificat amb aquest document.
  1. Documentació que cal presentar.

La documentació que calgui presentar s’ha d’adjuntar a la sol·licitud digitalitzada (escanejada o fotografiada) durant el termini de presentació de documentació.

• Si es disposa d’identificador digital i del codi identificador del RALC de l’alumne o alumna, no caldrà adjuntar cap documentació identificativa o de filiació.
  • Si es disposa d’identificador digital però l’alumne no té codi identificador del RALC, caldrà adjuntar el llibre de família i el document d’identitat de l’alumne/a i dels progenitors o tutors, si s’han identificat amb el passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea.
  • Si no es disposa d’identificador digital i es presenta la sol·licitud mitjançant el formulari en suport informàtic, caldrà adjuntar el llibre de família, i el document d’identitat del pare, mare, tutor o tutora que presenti la sol·licitud. Si l’alumne té document d’identitat, el passaport o el document d’identitat d’un país membre de la Unió Europea, si s’ha identificat amb aquest document.

Un cop enviada la sol·licitud de preinscripció se’n rebrà el resguard per correu electrònic, en què s’hi podrà consultar si s’hi ha d’adjuntar documentació addicional. El termini per presentar documents finalitza el 23 de març.

Matrícula

El període de matrícula per als alumnes preinscrits amb plaça assignada al primer curs de l’ESO és del 21 al 29 de juny.

La matrícula es farà de manera automàtica. El centre enviarà un correu com a justificant de la formalització de la matrícula.

Un cop rebuda la formalització de la matrícula per part del centre, caldrà enviar al correu secretaria@inselsplanells.cat la següent documentació (escanejada o fotografiada):

• Carnet de vacunacions amb les dosis de les vacunes rebudes i les dates corresponents.
  • Autorització per a alumnat menor de 14 anys per a l’ús de serveis i recursos digitals a internet, emplenada i signada.
  • Autorització d’ús d’imatge dels alumnes, de caràcter voluntari, emplenada i signada.
  • Carta de compromís educatiu, emplenada i signada.
  • Fotografia actual mida carnet.

Cal tenir en compte:

El codi de centre de l’Institut Els Planells és: 25005429.

En emplenar la sol·licitud de preinscripció, necessitareu l’identificador de l’alumne/a del Registre d’alumnes (RALC). Aquest us el facilitaran a l’escola de Primària. També es pot consultar l’identificador de l’alumne a través del web del Departament d’Educació.

Tenim oberts els canals de comunicació:

• Telèfon: 973 40 23 27 / 973 40 22 24
  • Correu electrònic: secretaria@inselsplanells.cat

Podeu consultar més informació sobre els nostres estudis i activitats pels següents mitjans:

Per a més informació sobre el procés de preinscripció, podeu consultar el web preinscripció.gencat.cat.