Premi IFR al Disseny del robot a la FLL Lleida

L’equip ADS PACK, integrat per alumnat de 4t d’ESO del nostre institut, va obtenir el Premi IFR al Disseny del Robot a la fase lleidatana de la FIRST LEGO League.

Aquest premi és el màxim reconeixement atorgat a un equip FIRST LEGO League, destacat per ser l’equip que ha sorprès pel seu treball innovador i creatiu de forma global en el Disseny Mecànic, Programació i l’Estratègia i Innovació del Robot. Va lliurar el premi Xavier Clua, responsable tècnic de IFR.

En aquesta 11a edició, la competició, organitzada per l’Escola Politècnica de la Universitat de Lleida, va suposar la participació de 22 equips en la FLL Challenge (de 10 a 16 anys) i 17 equips en la FLL Explore (de 6 a 9 anys).

L’equip ADS PACK va estar representat per la Clara Batalla, l’Àlex Leone, la Berta Manchon, la Rut Maza, en Pau Regué, en Màrius Rusu, l’Estel Solans, la Júlia Trepat, la Laura Trepat, l’Alba Vilanova i pels entrenadors Montse Miralles i Jordi Trilla.

El repte de la present edició ha estat Cargo Connect, en què es proposava als nois i noies el disseny de projectes i solucions innovadores i de futur per al transport de mercaderies i la logística en general, estudiant-ne els problemes actuals i potencials i les opcions de millora.

Al llarg dels primers mesos d’aquest curs, i després d’haver comptat amb la col·laboració i participació de membres de l’entorn proper com Josep Galceran Sellart, la Cooperativa d’Artesa de Segre, Mobles Ros i Biatrans, els ADS PACK han dissenyat un projecte científic que busca reduir l’impacte ambiental dels embalatges d’un sol ús, proposant un sistema de protecció del producte amb material reciclat i reutilitzable per al sector del moble, reduint així també el volum de les mercaderies transportades.

En la jornada d’enguany, l’Escola Politècnica de la UdL va organització aquesta edició amb la previsió de totes les mesures necessàries per la contenció de la covid – 19. Així, si bé es va poder recuperar el format presencial que en les dues darreres edicions no es va poder dur a terme, es va haver de pensar en la logística necessària per a que cada equip realitzés la seva participació en un espai únic i disposant d’uns 70 minuts, pautats per a les tres rondes de la competició de robòtica, l’explicació del projecte científic i del robot, i per a respondre les preguntes dels membres del tribunal relatives al projecte, al disseny del robot i als valors que inspiraven l’equip.

Al llarg del matí, Lleida TV va fer seguiment de la jornada amb connexions en les diverses sales i entrevistes als diversos equips participants.

Des d’aquí felicitem a tots els equips per la seva participació i, especialment, als companys de Vemo Lego Players i Epic Lego Bulls com a primer i segon guanyadors d’aquesta 11a edició i que seran la representació lleidatana a la Gran Final FLL Espanya, que tindrà lloc el proper 2 d’abril a Torremolinos (Màlaga).

En el següent vídeo facilitat des de l’Escola Politècnica de la UdL, podeu veure la participació dels ADS PACK:

Trobareu tota la informació sobre la jornada i altres vídeos al blog http://www.firstlegoleague.udl.cat/