Premi al Projecte d’Innovació a la FLL

Els AT, equip ADS d’enguany, va rebre el premi IFR al Projecte d’Innovació.

L’equip va participar en la fase lleidatana de la competició First Lego League, que va tenir lloc el passat dissabte 24 de febrer a la Universitat de Lleida, sota l’organització de l’Escola Politècnica Superior de la UdL.

En aquesta 13a edició els equips s’enfrontaven al repte Masterpiece. Es proposava que els joves apliquessin les STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) a les arts.

Els AT està integrat per un grup d’alumnes que cursen optatives de Tecnologia i Art de 4t d’ESO, i entrenats per els professors Montse Miralles i Jordi Trilla. Davant el repte plantejat, els AT es van centrar en donar una segona vida a les peces de roba, reduint el consum ràpid i sense consciència. La seva proposta es va basar en el disseny de peces de roba texana a partir de peces que ja no tenen ús i que són descartades pels seus propietaris. Aquest procés es pretenia tecnificar amb l’ús de la intel·ligència artificial per a estudiar les millors possibilitats i dissenyar els patrons.

A partir d’aquesta idea genèrica, el projecte s’ha concretat en una campanya de conscienciació en el nostre centre, involucrant la comunitat educativa en el consum responsable i en el reciclatge de les peces de texà sense ús, impulsada amb diverses instal·lacions artístiques.

Per altra banda, l’equip s’ha format en costura, comptant amb l’assessorament i el mestratge  de l’Antònia Terré Ribó que, amb paciència i constància, ha ensenyat (i alimentat amb xocolata!) als AT. Per acabar, i aplicant els coneixements generats l’equip ha acabat dissenyant les seves pròpies peces de roba, que els AT van lluir amb orgull durant la presentació del projecte.

De nou, un equip ADS, format al setembre, ha aconseguit iniciar-se de manera suficient en la robòtica i desenvolupar un mètode de treball i un projecte científic que respon amb excel·lència al repte platejat. A més a més, aquest treball ha estat immers en els valors FIRST que promou l’organització.

Com en totes les darreres edicions, la jornada va estar marcada per la presència d’antics membres d’equips ADS i per les famílies, amics i professorat que van voler ser-hi presents i gaudir del treball realitzat al llarg d’aquests mesos.

Enhorabona als AT pel resultat aconseguit, així com a la resta de participants i premiats en aquesta 13a edició de la First Lego League Lleida.

Us deixem algunes de les imatges de la jornada.