Participem en el II Dictat Plurilingüe

El passat divendres 17 de març vam assistir al segon Dictat Plurilingüe. Es tracta d’un concurs dictat en anglès, castellà i català organitzat per la Facultat de Lletres amb l’objectiu de donar a conèixer el centre entre l’alumnat i el professorat de Secundària i promoure, al mateix temps, les competències lingüístiques en aquestes tres llengües.

La competició s’estructura en un dictat de paraules en anglès, castellà i català que les persones participants lletregen en un ordinador. Cada centre hi participa amb una parella d’estudiants, que concursen junts. Hi ha tres nivells eliminatoris i un de final, és a dir, quatre nivells de dificultat. Els guanyadors reben un val Abacus de 150 euros cadascun; els què es classifiquen en segona posició, dos vals de 100 euros; i els tercers, dos vals de 50.

En aquesta segona edició, hi van participar un total de 46 alumnes de 4t d’ESO de 23 centres de ponent. El nostre centre va comptar amb la presència de la Montse Ponsa i el Blai Gabaldón que van passar la primera ronda. A la segona, però, l’adjectiu gubernamental (castellà) i el substantiu vacuïtat (català) els van jugar una mala passada.

Els tres guanyadors del concurs van ser els estudiants dels centres L’Olivera (La Granadella), Sant Jaume les Heures (Lleida) i Canigó (Almacelles).

Informació al Notícies Vespre