Escape room a Llatí de 4t ESO

Les i els alumnes de Llatí de 4t d’ESO, el passat divendres dia 4 de juny, vam participar en un escape room, preparat per la Carme a la biblioteca de l’institut.

L’escape room consistia en desxifrar un codi per trobar un antídot per poder salvar la ciutat d’Ilerda que havia estat enverinada. L’única persona de la ciutat que tenia aquest antídot era Afrània, una lliberta que estava amagada perquè no la trobessin els que volien destruir Ilerda.

Vam començar visualitzant un vídeo que ens posava en situació i, a partir d’aquesta informació, va començar el compte enrere.

Vam rebre una carta de presentació i vam començar a completar la primera prova que consistia en unir unes peces per trobar l’objecte que ens donava la pista per anar a la següent prova. Allà vam haver de buscar paraules, en una sopa de lletres, que formessin part de la casa romana i, amb les lletres que sobraven havíem d’establir una relació amb nombres romans i trobar la paraula que ens dirigiria a la següent part.

A la següent prova, vam fer un trencaclosques per descobrir el següent lloc on anar. Aquí, vam haver de descobrir una paraula a partir del codi morse.

Vam dirigir-nos al següent repte: trobar una paraula amb les lletres corresponents amb un abecedari complementari. Finalment ens va portar a l’última part per desxifrar el codi que obrís el cofre on hi havia la poció màgica per salvar la població.

Vam haver d’utilitzar les matemàtiques i el cofre es va obrir i allà vam trobar la solució al problema.

Aquest escape room ens va anar bé per refrescar la informació sobre el que havíem après als primers temes i vam fer un gran treball en equip. Vam veure que treballant tots junts, les proves, les solucionàvem millor i més ràpid. Ens ho vam passar genial!

També volem destacar que, durant el curs, vam intercanviar postals de nadal i punts de llibre de St. Jordi, fets per nosaltres amb molta il·lusió i delicadesa, i els vam enviar a altres alumnes d’un centre de Barcelona i un de Cambrils.

Aquest curs aprenent amb aquestes activitats ha estat més dinàmic i divertit.

Berta Martí i Amelia Sujecka