El declivi dels pol·linitzadors i com aturar-lo

En el marc de la matèria de Ciències per al món contemporani, l’alumnat de 1r de Batxillerat ha assistit a la conferència “El declivi dels pol·linitzadors i com aturar-lo“, organitzada pel Departament de Biociències de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i en col·laboració amb el programa Argó, de l’ICE de la mateixa universitat.

El ponent ha estat Anselm Rodrigo, professor del Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d’Ecologia de la UAB.

La xerrada ha proporcionat a l’alumnat una visió general de l’estat i tendències de declivi de les poblacions de pol·linitzadors, desgranant els principals factors responsables d’aquesta davallada, com són el canvi d’ús de la terra, la intensificació agrícola, l’ús de pesticides o el canvi climàtic. També s’hi han mostrat algunes recerques i projectes propis que demostren que es poden fer força coses per intentar revertir aquesta situació.