Dictat Plurilingüe 2018

El DICTAT PLURILINGÜE és una activitat lúdica que ens serveix de pretext per practicar les llengües (castellà, anglès, català) i millorar la competència lingüística de l’alumnat. L’organitzen conjuntament els Departaments d’Anglès i Lingüística, Filologia Catalana i Comunicació, Filologia Clàssica Francesa i Hispànica de la UdL.

Consisteix en un dictat de paraules en tres llengües que els participants han de lletrejar en un ordinador. Hi ha quatre nivells de dificultat que corresponen a fases eliminatòries. En la primera i segona fases, cada parella lletreja dos paraules en castellà, anglès i català. Aquesta tercera edició ha estat especialment complicada per l’elevat nivell de les paraules, especialment, les de llengua catalana.

Aquest curs hi han participat 16 centres de la província de Lleida. Com a novetat, aquest any, també hi podien participar alumnes de tercer d’ESO, per això la Laia Boliart i la Teresa Velasco han representat el nostre centre.  Els nervis no han permès que brillessin com ho fan a classe però han superat el repte de participar en una prova d’alt nivell. Enhorabona per l’esforç.