Comiat de la Ramona Solé

Acabem aquest curs complicat i diferent amb un comiat ben especial, el de la nostra Directora Ramona Solé.

La seva propera jubilació al setembre d’enguany ha portat la Ramona Solé a prendre la decisió de renunciar al càrrec de Directora de l’Institut Els Planells amb data 30 de juny per facilitar el treball del nou equip directiu.

En els darrers dies del present curs, alumnat, professorat i, en definitiva, tots els membres de la comunitat educativa hem tingut l’ocasió d’acomiadar-nos bé de la nostra amiga, companya, professora, directora,… Un camí llarg de treball i compromís amb l’Institut Els Planells i amb els joves que han format part d’aquesta gran família es mereixia l’expressió sincera d’emocions i els comentaris propis de revisió d’històries i moments.

Paraules d’agraïment d’alumnes i famílies, abraçades de companys i amics i desitjos de felicitat futura compartida han estat un bon punt i final a la tasca directiva que la Ramona ha realitzat al llarg de 34 anys.

Us deixem la carta que la Ramona Solé ha adreçat a totes les famílies de l’Institut, amb el desig de fer extensives les seves paraules a tots els qui en algun moment heu estat part de la nostra comunitat educativa:

Benvolgudes famílies,

M’adreço a vosaltres per a comunicar-vos que, després de 37 anys de treball com a professora de secundària, 34 dels quals a l’Institut Els Planells (10 com a Cap d’Estudis i 23 com a directora), ha arribat el moment del meu comiat.

A finals de setembre em jubilo i, a partir del 30 de juny,  ja no seré la directora del centre. He renunciat al càrrec de directora perquè el nou equip directiu pugui planificar el  curs 2021 – 22 durant l’estiu.

Ha estat un plaer poder acompanyar els joves de les nostres contrades en la seva formació, així com a vosaltres, famílies, en aquest camí engrescador i complex, a la vegada. Però més enllà de la tasca pedagògica, el fet d’haver estat Cap d’Estudis i Directora m´ha permès lluitar, també, per un bé comú que va més enllà de la tasca docent: que els nostres municipis de les zones rurals gaudeixin d’un bon servei públic educatiu, per tal de donar la millor resposta a tot l’alumnat i amb vocació, sempre, de servei públic.

Us agraeixo la confiança dipositada en el nostre equip de persones i en el nostre centre i al mateix temps, us encoratjo a estimar i valorar allò que tenim, un centre educatiu compromès, innovador i inclusiu i amb una atenció molt personalitzada.

Part dels canvis que demanem a la nostra societat han d’arribar des de la família i des de l’educació i no ens podem permetre el luxe de queixar-nos si ens deixem perdre quelcom que en el fons desitgem i necessitem com a poble, societat i país: gaudir d’un Institut competitiu en transformació educativa i equitat.

Us agraeixo la confiança dipositada en el centre i en el seu professorat i us encoratjo a seguir confiant en les noves persones que regiran el seu futur.

Desitjo que ens puguem anar retrobant, en el dia a dia del camí de la vida, per a poder comentar la jugada.

Amb els meus millors desitjos per a tots vosaltres.

Una abraçada,

Ramona Solé Torres