1r finalista de “Pinta La Marató”

L’alumnat de 4t d’ESO ha quedat en segona posició (1r finalista) en la 22a edició del concurs “Pinta La Marató”, en què hi han participat 136 centres educatius presentant-hi un total de 381 obres.

Els diversos cartells presentats des de l’institut han estat elaborats, a proposta de la Montse Miralles, com una activitat de creació col·laborativa durant les sessions d’Educació Visual i Plàstica.

El jurat ha valorat la qualitat de l’obra presentada, així com al centre per inculcar els valors de la solidaritat l’esforç i el treball col·lectiu entre els joves, valors que coincideixen plenament amb els del projecte de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio. Se’n valora especialment la feina minúscula feta per l’alumnat per aconseguir traslladar el missatge de la globalitat de la covid-19.

El cartell que ha estat premiat representa el món sencer dins d’una mascareta. Representa la idea que el coronavirus s’estén arreu i que la reacció a la pandèmia afecta a tothom, sense distinció. L’alumnat de 4t d’ESO ha plasmat aquesta idea mitjançant un conjunt de representacions gràfiques del virus amb banderes d’arreu ubicades desordenadament per tot el mapa del món. Aquest és el cartell:

El guanyador de l’edició d’enguany del concurs “Pinta La Marató” ha estat el cartell presentat per l’alumnat de 2n d’ESO de l’Escola Cor de Maria de Mataró. Segons la valoració feta pel jurat, es tracta d’un treball que combina la contundència amb l’esperança, a partir d’un estil molt contemporani inspirat en l’art urbà.

El cartell presentat per l’alumnat de 3r d’ESO de l’escola Creixen Povill, d’Olesa de Montserrat, ha estat premiat com a segon finalista. El jurat n’ha valorat que es tracta d’una creació sobre la idea del caos i les persones, a partir del treball amb la tipografia i la clara influència de Kandinsky.

Us deixem una mostra del procés de creació que ha seguit l’alumnat de l’institut en les sessions d’Educació Visual i Plàstica i dels diversos cartells presentats.