Visita al laboratori de miscroscopia de l’IRB

VISITA AL LABORATORI DE MICROSCOPIA DEL CENTRE DE RECERCA BIOMÈDICA A LLEIDA

El passat 30 de març l’alumnat de primer de batxillerat científic va visitar els laboratoris de miscroscopia de l’Institut de Recerca Biomèdica a Lleida, situat al costat de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova. Primer ens va atendre la Meritxell, responsable de Comunicació, que ens va acompanyar a visitar el centre, tot explicant-nos la feina que hi fan, els diferents grups de recerca, el predomini de dones al servei i l’avantatge que comporta estar porta a porta amb l’hospital i la facultat de medicina.

Vam poder conèixer de primera mà tota la feina que duen a terme, i especialment la recerca sobre l’ELA (Esclerosi Lateral Amiotròfica) i l’EMA (Esclerosi Muscular Amiotròfica), als laboratoris de Patologia neuromuscular experimental on les investigadores ens van mostrar el seu treball del dia a dia, els microscopis que utilitzen, tècniques com el Western blot i la llibreta de seguiment, on es fan les extraccions de DNA i les amplificacions de les PCR, amb mostres de diferents teixits de ratolins.

A continuació, ens va atendre l’Anaïs, responsable tècnic del servei Microscòpia situat als soterranis per evitar les vibracions, que ens va explicar les diferències entre els diferents microscopis electrònics que utilitzen, (MER i MET), que proporcionen unes imatges de les mostres d’alta resolució i elevada profunditat de camp. Vam seguir amb molta atenció tot el procediment de preparació de les mostres, de la visualització de les mateixes, i de la seva anàlisi.

Un matí molt enriquidor i una gran oportunitat de viure in situ científiques treballant amb instrumental de molta qualitat i precisió.

La visita va ser ben profitosa, vam tenir un tracte molt atent i amable i ens han convidat el curs vinent per a veure el nou microscopi electrònic!