Visita a l’ETSEAFIV i a l’IRTA Fruitcentre

L’alumnat de segon de batxillerat cientificotecnològic hem anat a fer una visita al campus de l’Escola Tècnica i Superior d’Enginyeria Agrària, Forestal i Veterinària de la Universitat de Lleida, i a les instal·lacions Fruitcentre de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries.

A primera hora, ens hem posat la bata de laboratori i hem realitzat un taller sobre els greixos i la xocolata. Hem conegut un alcaloide que conté la xocolata, la Teobromina, paraula que prové del grec Theo (Déu) i Broma (aliment), és a dir, l’aliment dels Déus.

Tot seguit, hem anat al laboratori de microbiologia per a conèixer i observar a través dels microscopis diferents fongs i bacteris que podem trobar en els aliments que consumim habitualment. Sabíeu que en una sola cullerada de iogurt hi ha més de cent mil milions de microorganismes?

Per acabar la jornada, hem visitat les instal·lacions de Fruitcentre, un referent mundial en la recerca destinat a la innovació del procés productiu i de conservació de la fruita. Hem pogut veure les cambres d’assaig on es controla la humitat, la temperatura i la quantitat d’oxigen ambiental, sensors NIR per a classificar la fruita segons el seu contingut en sucres, maquinària per a la quarta gamma, i fins i tot una cuina per investigar sobre els productes alimentaris de cinquena gamma.

Una sortida molt profitosa, rematada amb la degustació dels bombons elaborats per nosaltres mateixos.