Visita a l’Escola Agrària del Pallars

El dimecres 1 de març, l’alumnat cientificotecnològic de Batxillerat hem anat a Talarn, per visitar l’Escola Agrària del Pallars, un centre escolar públic del Servei de Formació Agrària que ofereix formació professional especialitzada en el sector agroalimentari de muntanya.

Després d’una molt bona rebuda ens han ofert una petita explicació sobre qui són i què ofereixen a l’escola, abans de fer dos tallers vivencials i manipulatius molt interessants.

Al taller d’ADDITIUS ALIMENTARIS, hem descobert que aquests ens permeten canviar aspectes dels aliments com ara el color, la textura, el sabor o l’aroma, i també ens ajuden a conservar més temps i millor els diferents aliments. Hem esferificat melmelada de figa i iogurt artesà, i hem elaborat llaminadures de suc de poma, gelificant-lo amb agar-agar.

Al taller d’ELABOREM UN PRODUCTE LACTI, hem après com funciona el procés d’elaboració del mató i el formatge a partir de la llet, hem descobert com saber si una llet és de bona qualitat mitjançant diverses proves químiques, i hem practicat la teoria elaborant un mató amb les nostres mans, que ens hem pogut endur cap a casa per tastar.

Hem experimentat amb la química dels aliments. Una jornada ben rica, en tots els sentits. Mmmmm!! Boníssim!