Tallers d’immersió lingüística en llengua anglesa a l’Ins Els Planells

L’Ins Els Planells, com a centre amb reconeixement d’innovació pedagògica pel programa GEP 2016 – 2019, hem obtingut una subvenció de 3.950€ per a l’organització de tallers d’immersió lingüística per al reforç de l’aprenentatge de la llengua anglesa.

Aquests tallers estan cofinançats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i el Programa operatiu d’ocupació, formació i educació del Fons Social Europeu 2014 – 2020.

Els objectius específics que es pretenen assolir amb aquesta actuació als centres educatius són:

• Millorar les competències i les habilitats comunicatives
  • Millorar la competència lingüística de l’alumnat en llengua anglesa
  • Reforçar habilitats socials i relacionals com ara el respecte als companys i a la diversitat o el sentit de la responsabilitat

Els tallers es duran a terme del 20 de setembre al 29 d’octubre, durant l’horari lectiu, i seran a càrrec de dues empreses externes seleccionades seguint les pautes marcades pel Departament d’Educació i atenint-nos a criteris de qualitat i preu.

Els tallers van adreçats a tots els cursos de l’ESO i són els següents:

1-Taller de creació d’una revista digital en L’àmbit Reporters que es realitzarà simultàniament a 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO amb un total de 72 hores, a càrrec d’ English with John.

L’alumnat crearà una revista digital on es recolliran les activitats que es realitzaran, com ara prediccions del temps, ressenyes de pel·lícules i llibres, notícies d’interès, etc. Totes les activitats estaran sempre basades en l’escolta activa i vetllaran per  la cohesió de grup. Es potenciaran  les relacions socials i el treball en equip. A més a més, s’adaptaran als diferents nivells i ritmes d’aprenentatge dels alumnes que treballaran en petits grups.

2-Taller de sensibilització artística en l’àmbit del New Media, adreçat a 2n, 3r i 4t d’ESO amb un total de 54 hores, a càrrec de Jambo Escola d’Idiomes & Workshops.

Aquest taller pretén que els alumnes es familiaritzin amb el llenguatge cinematogràfic i aprenguin anglès a la vegada. Treballaran en petits grups heterogenis de manera col·laborativa. Cada grup gravarà un màxim de dos vídeos curts utilitzant tècniques d’edició de vídeo. Els alumnes i les famílies participants hauran de responsabilitzar-se del bon ús de les eines i imatges utilitzades.

Els alumnes de 1r d‘ESO hi participaran 1 hora a la setmana i els de 2n, 3r i 4t d’ESO, 2 hores a la setmana, durant 6 setmanes consecutives

Aquests tallers es tindran en compte en l’avaluació de l’alumnat i seran impartits exclusivament en llengua anglesa.