Tallers de transferència de la Universitat de Lleida

El passat dia 14 de febrer, professorat de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, una escola que ofereix estudis en els àmbits de l’enginyeria informàtica, l’enginyeria industrial, l’arquitectura tècnica i el disseny digital, ens van oferir diferents tallers per apropar a l’alumnat el món de la tècnica i la ciència universitària.

Mentre l’alumnat de 4t d’ESO realitzava un taller de Forces per familiaritzar-se i entendre el seu caràcter vectorial tot construint un dispositiu de simple fabricació amb politges, i rebien una xerrada sobre els estudis que ofereixen tant a Lleida com a Igualada, l’alumnat de 3r d’ESO participava en dos tallers. En el primer de Criptografia van poder conèixer multitud d’exemples de maneres d’encriptar missatges, des del criptosistema de Cèsar fins als actuals basats en problemes matemàtics complexos. I en el segon de Neuroescalextric, van fer un tastet de les possibilitats de la neurociència tot bellugant els cotxes amb la ment gràcies a un casc neuronal que llegeix les ones cerebrals.

Moltes gràcies per la vostra dedicació, les experiències vivencials sempre desperten vocacions.