Tallers de l’EPS

Divendres 4 de març, es van realitzar uns tallers en el centre per a alumnat de 3r i 4t d’ESO duts a terme per professorat i alumnat de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida, organitzats pels departaments de Ciències Experimentals i Tecnologia.

Giroscopi era el títol del taller adreçat a alumnat de 3 d’ESO, on, després d’una breu introducció teòrica, van poder manipular i experimentar amb aquest dispositiu mecànic que serveix per a mesurar, mantenir o canviar l’orientació a l’espai d’algun aparell o vehicle. Van analitzar diferents aplicacions, tot observant la seva utilitat en la prevenció de riscos i accidents.

El taller sobre Física: forces, per a alumnat de les optatives de Física i Química i Tecnologia de 4t d’ESO, pretenia entendre les forces com a vectors a través d’experiències senzilles, tot utilitzant cordes i politges.

A més, tot l’alumnat esmentat, als quals s’hi van afegir els de 1r i 2n de batxillerat tecnològic, van poder assistir a una conferència sobre El món de l’Enginyeria, per tal de poder disposar d’un ventall més ampli a l’hora d’encarrilar el seu futur.

Tota una experiència que esperem repetir en properes edicions. Les col·laboracions amb el món universitari ens enriqueixen a tots.