Serveis a la comunitat curs 22-23: guanyar i aprendre donant.

A l’acabar el curs, també s’acaba el Servei a la Comunitat que desenvolupem a l’institut, des de les assignatures de religió i cultura i valors. Aquest curs,  s’ha realitzat a 4t d’ESO i ha consistit en  tres projectes que han decidit  tots els alumnes per tal d’aportar el seu granet  en la  millora del nostre entorn: Han preparat jocs d’acollida per alumnes nouvinguts, han dinamitzat els patis de l’escola, a primària i han visitat els padrins de la residència.

Amb l’organització d’aquestes activitats s’han treballat moltes competències amb els alumnes de 4t, algunes de contingut acadèmic i altres de personal i social. Però lluny de conceptes  teòrics el que compta són els resultats, us els resumim: Els alumnes de primària han gaudit d’alguns patis diferents i ben entretinguts. Els alumnes de l’aula d’acollida han tingut una altre element per a la integració, el coneixement de la llengua i s’ha promogut la relació entre tot el grup. Tot plegat ha estat possible perquè  l’alumnat de 4t  s’ha esforçat per a organitzar-se, s’ha  responsabilitzat  i ha sentit empatia.

Potser el projecte que més els ha impressionat ha estat el de la residència. Durant tot el curs, a estones, han fet companyia als padrins , han escoltat les històries de la seva vida. Han compartit jocs, rialles i cançons. Els padrins i padrines han  estat molt contents, creiem que les noies i els nois els han aportat distracció, alegria i estímul, Però, segurament, qui més s’ha beneficiat d’aquestes trobades ha estat l’alumnat de 4t, ja que han après un munt de coses, han escoltat amb paciència, i interès i sobretot s’han adonat que amb tendresa, alegria i respecte tots podem millorar el nostre món.